Uvod

B2C (Business To Consumer) – označava poslovanje s fizičkim osobama/građanima.

B2B (Business To Business) – označava poslovanje s pravnim osobama (drugim privatnim firmama ili obrtima).

B2G (Business To Government) – označava poslovanje s državnim ustanovama (npr. HZZO, bolnice, ministarstva itd.).

Što je to e račun ili elektronički račun i fiskalizacija 2.0.

💡Elektronički račun ili e-račun je propisno strukturirani elektronički zapis informacija o izdanom računu, na način koji omogućuje automatsku obradu tog računa svima kojih se taj račun tiče (firma-izdavatelj, firma-primatelj, Porezna uprava). Format zapisa je XML.

💡FISKALIZACIJA 2.0.

Fiskalizacija 2.0 je novi model koji propisuje fiskalizaciju izdanih računa s plaćanjem putem transakcijskog računa te fiskalizaciju e-računa. Fiskalizacija se odnosi na izdavanje sljedećih financijskih dokumenata: izlaznih računa, storna izlaznih računa, predujmova te storna predujmova

Što je novo u fiskalizaciji 2.0 i promjene u fiskalizaciji 1.0 ?

💡Od 01.01.2026. svi obveznici u sustavu PDV-a obvezni su slati i zaprimati e račune te imati arhivu primljenih i poslanih e računa koja se čuva na rok od najmanje 6 godina..

Informacijski posrednik

Informacijski posrednik je firma koja pruža usluge slanja i primanja e-računa.

Popis NEKIH od  informacijskih posrednika:

💡ePoslovanje – https://eposlovanje.hr/-

💡Moj e-račun – https://portal.moj-eracun.hr/

💡https://www.fina.hr/digitalizacija-poslovanja/e-racun#e-racun-modeli

E-računi i što s njima? Koraci za implementaciju

💡Imam program za pisanje računa – provjeriti sa programskom kućom da li su povezani sa njima i sklopiti ugovor s informacijskim posrednikom (vidi slajd prije), preporuka riješiti to sve najkasnije do 01.11.2025 a po mogućnosti što prije jer očekujemo navalu i probleme.

💡Pišem račune u wordu/exelu – sklopiti ugovor sa informacijskim posrednikom (vidi slajd prije) pa pisati račune u njihovoj aplikaciji ili nabaviti program za pisanje računa pa tako riješiti pisanje i arhiviranje e računa, preporuka riješiti to sve najkasnije do 01.11.2025 a po mogućnosti što prije jer očekujemo navalu i probleme.

KPD 2025 – nova sistematizacija usluga

💡KPD 2025 je novost koju donosi novi Zakon o fiskalizaciji, a predstavlja klasifikaciju proizvoda po djelatnostima u Republici Hrvatskoj. Klasifikaciju definira Državni zavod za statistiku.

💡Ako izdajete e-račune, onda ćete svakoj usluzi/proizvodu koji prodajete morate dodijeliti šifru iz KPD 2025 klasifikacije (https://web.dzs.hr/App/klasus/default.aspx?lang=hr).